Thursday, September 29, 2011

Paris, video and fashion show spring summer 2012 of Thierry Mugler.






Video directed by Inez van Lamsweerde and Vinoodh Matadin



A new twist for the family Nicola Formichetti and Lady Gaga. For the new spring summer collection 2012 of Mugler brand where Formichetti is the creative director, was presented a video directed by Inez van Lamsweerde and Vinoodh Matadin.
The video was unveiled yesterday during the fashion show.
The collection is rich of colors such as sand, blue, black and white. The torn tissues seem almost as if the woman / warrior had just emerged winner after along struggle to the death.
An energetic and aggressive collection, adjectives already known at Formichetti's home.
A story. A friendship. Nicola and Gaga, ever a combination of names that could be heard around the world. And their joy of creating something that the public would never expect, brought them up. When the curtain falls, the biggest thrill is to see the gaping mouths of those present, shortly after hearing the applause and after the succesful comments.
Once again they managed to overcome what the genius of ordinary people could never think, let alone achieve.


Un nuovo colpo di scena per la famiglia Lady Gaga e Nicola Formichetti. Per la nuova collezione primavera estate 2012 di Mugler, brand dove Formichetti è il direttore creativo, è stato presentato un video diretto da Inez van Lamsweerde e Vinoodh Matadin.


Il video è stato inaugurato ieri durante la sfilata di Mugler.
La collezione è ricca di colori quali il sabbia l'azzurro, il bianco e il nero. I tessuti sembrano strappati quasi come se la donna/guerriera fosse appena emersa vincitrice dopo una lunga lotta all'ultimo sangue.
Una collezione energica e aggressiva, aggettivi ormai conosciuti in casa Formichetti.
Una storia. Un'amicizia. Nicola e Gaga, in assoluto un connubio di nomi che è riuscito a farsi sentire nel mondo. E la loro gioia di creare qualcosa che il pubblico mai si aspetterebbe li ha portati in alto. Quando cala il sipario l'emozione più grande è quella di vedere le bocche spalancate dei presenti, poco dopo sentire i flagorosi applausi e dopo ancora i sempre più vivi commenti.
Ancora una volta sono riusciti a superare quello che il genio della gente comune non riuscirebbe mai a pensare e tanto meno a realizzare.








No comments:

Post a Comment